Assalamualaikum , Welcome To My Blog :D .
Home

Isnin, Jun 15, 2015

Lapor Diri KD Pelandok Lumut


    Pada 12/06/2015 tamatlah cuti abang aku selepas tamat latihan di KDSI dan akan memulakan perjalanan ke KD Pelandok Lumut Perak untuk menjalani kursus kepakaran lanjutan. Abang aku memohon dalam bidang lanjutan TLS.
   Akan tetapi cuti persekolahan akan tamat pada 13/06/2015 dan sessi persekolahan pada hari berikutnya. Aku terpaksa pergi bersama dengan Abah sehari lebih awal dan aku terpaksa bermalam dirumah mak sedara aku di Jelawat dan hari berikutnya dia teru menghantar aku ke MRSM. Yang mengiringi abang aku tu adalah Norazali (abang ke-4) adik aku bernama Norizzati dan yang bongsu Nor Wafy selain yang berkenaan dan Abah.

  Abah aku bermalam di Hock Hai Hotel Manjong yang jaraknya tak jauh dari Lumut. Dia menginap selama satu malam saja. Kata Abah kira boleh lah...Hotel budget katakan...
   Jam 10.00 pagi Abah bertolak ketempat berkumpul di kawasan Masjid Besar Lumut dan didapati telah ramai orang telah berkumpul bersama keluarga, Selepas mendapat parker kereta abang aku terus melapor diri di kaunter yang tersedia ada bersama petugas TLDM yang sedang menunggu disana.
    Diantara photo yang sempat diabadikan dalam perjalanan / semasa di Lumut yang dikongsi dari Abah. Dalam perjalan balik Abah singgah dirumah kawannya di Tronoh yang sekian lama tak berjumpa 20 tahu lebih bernama Humaidi RF/100092. Beliau sudah pencen 1 Jun 2015.



Dibelakang Pokok Khurma

   Perjalanan dari Jelawat - Grik - Kuala Kangsar - Sri Iskandar - Manjong - Lumut. Manakala perjalanan balik Lumut - Manjong - Sri Iskandar - Simpang Pulai - Gua Musang - Felda Arin - Tasek Kenyir - Kuala Berang - Marang. Sampai l/kurang jam 9.00 malam 23/06/2015 disebabkan Abah aku kerje pada esok hari (pagi)









I Bilik 2 Orang Tkt 3


http://www.navy.mil.my/index.php/media-massa/berita/berita-utama/item/2188-majlis-serah-terima-askar-laskar-pengambilan-211-14
http://www.navy.mil.my/index.php/media-massa/berita/berita-utama/item/2188-majlis-serah-terima-askar-laskar-pengambilan-211-14

Minggu Suikenal

http://www.navy.mil.my/index.php/media-massa/berita/berita-utama/item/2192-minggu-suaikenal-pelatih-pengambilan-211-14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan